Project in Kenia

Project in Kenia.

Het komend jaar gaan we verder bouwen en werken aan het D-care centrum wat we afgelopen jaar mochten bouwen. Dit is in een van de grootste sloppenwijken van Kenia, waar meer dan 700.000 mensen leven.

Met het bouwen van een D-care centrum willen wij de kinderen geven waar zij recht op hebben. Liefde, verzorging, eten en onderwijs.

Naast de zorg om de kinderen willen wij ook de moeders en dan met name de vele tienermoeders, begeleiden.

Voor deze reis, welke in augustus 2017, zal plaats vinden zoeken wij enthousiaste bouwers, kinderwerkers en mensen die gewoon hier willen meehelpen.

Voor meer informatie over dit project kunt u mailen met: gerrit50@gmail.com

Wat brengt 2017 ons

Wat brengt 2017 ons.

Net als afgelopen jaar zijn we heel actief op meer plekken in de wereld met hulp aan de vluchtelingen.
Mooie reizen waar we praktische hulp combineren met liefde, tijd, relatie en brengen van goed nieuws.

We mochten zien dat er na een aantal reizen telkens meer vertrouwen kwam bij de vluchtelingen in het kamp waar wij onze activiteiten houden in Griekenland. Nu kunnen we vaak openlijk spreken over ons geloof.
Een 40 tal Syriërs zijn gestart met een soort Alfa cursus speciaal gericht op moslims. Super toch!.

Ook in 2017 willen we met teams de vluchtelingen blijven helpen in Griekenland, maar ook in Servië en mogelijk zelfs in Italië.
Hou de site van www.gainhelpt.nu in de gaten.

Nelleke en ik zien ook uit naar de gezinsreis naar Zuid Afrika deze zomer. Nu al zijn er een viertal gezinnen die mee willen. Er kunnen nog  één of twee gezinnen mee.
Wij bidden u, jullie, jou een mooi 2017  toe. Mocht u, jullie, jij niet met één van onze reizen meegaan dan bidden we dat je op een andere wijze ten diensten mag zijn voor iemand anders in Nederland, Europa of de wereld.

Hartelijke groeten,

Gerrit en Nelleke

Voorjaar 2017

Reizen naar Griekenland en Servië
Maandelijks organiseren wij reizen naar Griekenland en Servie om vluchtelingen te helpen.

Een bijzondere activiteit met je huiskring!
In maart  staat er nog een klusweekend gepland naar Zwitserland. Dit is een klus- en ontspanningsweekend. We zijn druk bezig om een gästhaus te renoveren. Dit doen wij samen met en voor de organisatie For Sions Sake. De familie die het gästhaus runt verzorgt vakanties voor, onder andere Holocast survivors. Voor meer informatie over het werk van deze familie verwijzen wij naar de website van HausSchonegg .
Dus heb je zin om te klussen en te ontspannen in de Zwitserse bergen meldt je dan aan bij Gerrit. Telefonisch (06-18817307) of per mail (gerrit50@gmail.com)

Wij kijken uit naar een leuke, gezellige en leerzame ontmoeting met u, jou, jullie.

Wil je een keer mee met onze reizen bekijk dan de site van gainhelpt.nu
Hartelijke groeten,

Nelleke en Gerrit